شماره خبر :٥٢٥٥٧٣

ارسال به دوست نسخه چاپي

تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ٢ مرداد ١٣٩٦
عضو شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده:
سند 2030 فرهنگ و عقاید جوامع را نابود می کند/ لیبرال دموکراسی غرب؛ الگوی تحمیل شده در سند 2030
مأوا: عضو شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده در نشست تخصصی بررسی سند2030 با تاکید بر اینکه بندهای 17 گانه این سند مغایر با نظام و ارزش های دینی کشور است افزود: اجرای مفاد این سند نه تنها در ایران که در همه کشورها به نابودی فرهنگ بومی و حاکمیت الگوی لیبرال دموکراسی غرب منجر خواهد شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها (مأوا)، ستاد هم اندیشی استادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نشست تخصصی بررسی سند 2030 را با حضور نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از اساتید در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار کرد.

در این نشست کبری خزعلی، عضو شورای فرهنگی- اجتماعی زنان ضمن تبیین ابعاد و شاخص های تعیین شده در سند 2030 بندهای 17 گانه این سند را دارای اشکالات محتوایی و اجرایی متعدد دانست و تاکید کرد: با پذیرش این سند بسیاری از مباحث آموزشی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و ... مورد تهدید خواهد بود.

همه‌ی بندهای سند 2030 تعهد آور است

وی با بیان اینکه تمامی بندهای سند مذکور الزام آور  بوده و بر خلاف آنچه گفته می شود صرفا یک توصیه نیست تصریح کرد: بیش از 17 بار کلمه تعهد و بیش از 100 بار کلمه تنظیم در بندهای این سند بکار رفته که بر همین اساس می توان گفت: مهمترین هدف این سند تحکم و مدیریت بر عملکرد دولت ها و به عبارت بهتر برده داری جوامع در عصر جدید است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به بندهای مختلف این سند اظهارداشت: در تمامی بندهای فوق مفاهیمی همچون امنیت غذایی و فقرزدایی ، بهداشت و سلامت، آموزش برای همه، برابری جنسیتی و... ذکر می شود که در ظاهر عامه پسند و جذاب بوده اما در بطن آن، دستورالعمل هایی تحکم آمیز را به دولت ها دیکته می کند که موجب حذف استقلال و حاکمیت ملی آنان خواهد شد.

سند 2030 رفتار سکولار غربی را جایگزین رفتار دینی می کند

رئیس سابق شورای فرهنگی- اجتماعی زنان ضمن برشمردن برخی از تاثیرات سند 2030 بر نگرش، بینش و رفتار نسل آینده عنوان کرد: با اجرای سند 2030 رفتار سکولار غربی به جای ایمان و عمل خواهد نشست و در ادامه با تغییر رفتار تغییر نسل نیز به وجود می آید.
وی اضافه کرد: اجرایی شدن سند 2030 در کشور به این معناست که ما بدون هیچ کنترلی متعهد می شویم تمام دستورات سازمان سیا و پنتاگون را در کشور پیاده و اجرا کنیم. در حقیقت 2030 سند بردگی همه امکانات کشور است و تنها بعد آموزشی آن مطرح نیست. این سند زمینه های اقتصادی، فرهنگی اجتماعی، خانوادگی، بهداشت و درمان و ... هم تهدید می کند.

مغایرت سند ۲۰۳۰  با مبانی آموزشی دینی

کبری خزعلی با تاکید بر اینکه سند ۲۰۳۰ نظام آموزشی ما را تحت سلطه خود قرار می‌دهد، خاطر نشان کرد: طبق این سند، بحث آموزش با عنوان آموزش کیفی به آموزش سکولار تبدبل می‌شود؛ مدل آموزشی که با ادیان آسمانی خصوصاً اسلام مغایرت دارد. همچنین دستور العمل‌هایی که در این راستا ارایه می شودسبب از بین رفتن فرهنگ ایرانی- اسلامی و تغییر دادن نسل آینده مطابق با فرهنگ غرب خواهد بود.

رئیس سابق شورای فرهنگی -اجتماعی زنان همچنین گفت: بر اساس سند 2030 یونسکو پایگاهی در دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمان ایرانی تاسیس کرده تا افرادی را برای آموزش آنان به این پایگاه ها اعزام کنند،. وزارت آموزش و پرورش هم باید متعهد شود معلمانی را استخدام کند که از این مرکز گواهی داشته باشند؛ به عبارت دیگر چندین هزار نفر معلمی که تا کنون 80 میلیون نفر را تربیت کرده اند مشکل داشته و از این به بعد باید مورد تایید پایگاه یونسکو قرار بگیرند.

تغییر نقش ها در 2030؛ سیاستی که جایگاه همسران را تنزل می بخشد

خزعلی در بیان ایرادات سند ۲۰۳۰ در حوزه زنان و خانواده نیز گفت: در حوزه زنان طرح مباحث برابری جنسیتی و رفع خشونت علیه زنان به عنوان شاخصه‌های اصلی مطرح است؛ شاخصه‌هایی که روسپی گری، سقط جنین و آموزش مسائل جنسی را از سنین کودکی به رسمیت می‌شناسد.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به برابری جنسیتی در برخی اسناد ما موظف خواهیم شد برخی ارزش های مادری را به عنوان کلیشه‌های جنسیتی از کتاب‌ها حذف کنیم یعنی مشابه شدن نقش مرد و زن. حتی توصیه می شود به نشان دادن حضور زن در کارخانه و در کنار دستگاه‌های سنگین و عظیم و نشان دادن مرد در حالی که بچه‌ای در آغوش دارد و شیشه شیر را به دهان او می‌گذارد. همچنین تغییر یا حذف الگوهای خانه‌داری زنان همچون آشپزی و خیاطی و مدیریت خانواده از کتب درسی که پیش از این به عنوان یک ارزش برای زنان جامعه ما تلقی می شده است.

در بخش دوم این نشست مباحث مطرح شده مورد نقد و بررسی قرار گرفت و اساتید حاضر در جلسه در گفتگویی دو سویه به طرح نظرات خود پرداختند.

همچنین در مقدمه‌ی این نشست دکتر مسعود ملکی، دبیرهم اندیشی استادان این دانشگاه به سابقه درخشان کشور ایران در عرصه های ملی و بین المللی اشاره و با غنی خواندن فرهنگ و تمدن حاکم بر تاریخ ایران، پیچیدن نسخه فرهنگی از سوی بیگانگان و پذیرش آن از سوی دولتمردان را اتفاقی ناخوشایند دانست و بر ضرورت بررسی و تحلیل ابعاد مختلف این سند تاکید کرد.

شایان ذکر است؛ در این جلسه دکتر مسعود ملکی از سوی مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دبیر جدید هم اندیشی استادان معرفی و از زحمات دکتر سید محمد رضا پریزاده دبیر سابق این ستاد قدردانی شد.

 

 

 

انتهای پیام/

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




آرشيو