يکشنبه ٠٥ خرداد ١٣٩٨

 


شماره خبر :٥٥٠٤٥٣

ارسال به دوست نسخه چاپي

  تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ٧ اسفند ١٣٩٧
 
حجت‌الاسلام صالحی در جلسه دبیرخانه تشکل‌های اساتید نهاد رهبری:
مخاطب اصلی و نهایی بیانیه «گام دوم انقلاب» جوانان و نخبگان هستند
معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مخاطب اصلی و نهایی بیانیه «گام دوم انقلاب» جوانان و نخبگان هستند.

به‌ گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، جلسه دبیرخانه تشکل‌های اساتید نهاد رهبری در ساختمان مرکزی این نهاد برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی، معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گفت: همه ما پذیرفته‌ایم که بیانیه گام دوم یک بیانیه ساده و معمولی نیست و منشوری است برای گام دوم که احتمالا در مقایسه با گام اول افق چشم‌انداز ۴۰ساله خواهد بود و مقام معظم رهبری دقت و زمان زیادی برای تدوین آن صرف کرده‌اند و این بیانیه حاصل تجارب ایشان است.

وی ادامه داد: مخاطب اصلی و نهایی بیانیه جوانان و نخبگان هستند. بیانیه از جامعیت کافی برخوردار است لکن یک دال مرکزی دارد که باید در گفت‌وگوها به آن پرداخت. در خصوص این بیانیه باید از پردازش‌های ظاهری و معمولی صرف‌نظر کنیم و غفلت نکنیم که این بیانیه معارضینی دارد که در صدد بایکوت و یا تحریف این بیانیه یا تفسیر آن از موضع انفعالی هستند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: نکته دیگری که خود رهبر انقلاب ابراز داشتند، این بود که باید درخصوص این بیانیه کار شود، در حالی که ایشان تاکنون نسبت به هیچ‌کدام از از گفتارها و نوشتارهای قبلی خود چنین مطلبی را اظهار نکرده بودند.

وی در ادامه به بیان این نکته که چه بایدها و نبایدهایی را لازم است در مورد این بیانیه رعایت کنیم پرداخت و گفت: ابتدا لازم است نبایدها را بگوییم، چون اگر آنها را رعایت نکنیم اصل بیانیه زیر سؤال می‌رود.

صالحی تاکید کرد: باید مراقب باشیم که برخورد کلیشه‌ای، خشک و تشریفاتی با این بیانیه نکنیم و بدانیم اگر حتی کارگروهی تشکیل شد که این پیوست ادراکی در آن وجود نداشت، خود همین امر باعث لطمه زدن به بیانیه می‌‎شود. باید دقت کنیم که در خصوص بیانیه در برابر تحریف‌ها و بایکوت‌ها نباید موضع منفعلانه داشته باشیم و حجم کارها باید آنقدر قوی و مبتکرانه باشد که در مدیریت ادراک مخاطب موضع انفعالی ایجاد نکند.

وی ادامه داد: نکته دیگری که خیلی مهم است این است که باید از قطب‌بندی‌های جناحی و سیاسی در تفسیر این بیانیه حذر کنیم. اگر به این نکته در میان نخبگان توجه نکنیم، بیانیه به نتیجه‌ای که باید برسد نخواهد رسید. باید بگذاریم خود مخاطب جمع‌بندی کند و دقت کنیم این امید و خوش‌بینی به آینده را که یکی از روح‌های حاکم بر این بیانیه است در قالب الفاظ ظاهری و تکراری به مخاطب ابلاغ نکنیم که با این کار آب در آسیاب کسانی که اینگونه تفسیر می‌کنند که این بیانیه یک شُک کاذب برای امیدآفرینی به جامعه است  نریخته باشیم.

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




آرشيو